تبیان، دستیار زندگی
اینجا شیراز است، روبروی آرامگاه خواجه اهل راز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیراز در انتظار ...

سفر رهبر معظم انقلاب به شیراز

تا چشم كار می‌كند، جمعیت ایستاده است، انبوه مشتاقان دیدار رهبر فرزانه انقلاب، مقابل ورزشگاه حافظیه شیراز را پوشانده، انتظارها در صبح چهارشنبه به اوج رسیده و موج موج اشتیاق وصال در وجود زائران یار، متبلور است.

اینجا شیراز است، روبروی آرامگاه خواجه اهل راز ، مقابل ورزشگاه حافظیه محل سخنرانی رهبر معظم انقلاب، تا ساعتی دیگر، انتظارها در سرزمین موحدان و ولایت مداران، شیراز به سرخواهد آمد و عطش نیاز منتظران لبریز از وصال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، خیابان‌های منتهی به ورزشگاه و چهارراههای ادبیات و میدان قائم (اطلسی) در ازدحام سیل مشتاقان دیدار یار قرار دارد، انگارهمه آمده‌اند تا طلوع طلیعه خورشید شیراز را امروز صبح،ازمحل ورزشگاه حافظیه ببینند.

گزارش ها حاكی است كه از حوالی میدان گلستان ( كلبه) به سمت چهارراه ادبیات، مملو از جمعیت و ترافیك انسان‌های منتظر است و گروه‌ها و دسته‌های متفاوت و جداگانه نیز از هر مسیر به سمت ورزشگاه در حركتند.

ایستگاه‌های صلواتی مستقر درمسیر منتهی به ورزشگاه حافظیه به‌صورت صلواتی، شیرینی و شربت توزیع می‌كنند، اما همه می‌خواهند روز چهارشنبه خویش را در روزه وصال بمانند و آن را با طلوع آفتاب از ورزشگاه حافظیه افطار كنند.

شعارهای رهبرا، مقدمتان گلباران، ما اهل كوفه نیستیم، علی تنها بماند، از میان ازدحام جمعیت به گوش می‌رسد و زن و مرد، بزرگ و كوچك و پیر و جوان همه سعی دارند خود را برای دیدن رهبر فرزانه انقلاب به مسیرهای استقبال برسانند.

بنا به اعلام مقامات رسمی فارس،یازدهم اردیبهشت ماه شیراز و استان فارس با قدوم مبارك رهبر معظم انقلاب اسلامی و سفر ایشان متبرك و گلباران می‌شود و عطر گل‌های محمدی وشمیم گل‌های بهاری در آن دو چندان می‌گردد.

شیراز، یكپارچه اشتیاق منتظران وصال یار است و همه چیز در انتظار طلوع طلیعه خورشید از ورزشگاه حافظیه شیراز به سر می‌برد.

این در حالی است كه كاروان‌های میثاق با ولایت كه از روزهای گذشته و پای برهنه‌از سراسر استان فارس و دیگر استان‌های همجوار، به سمت وعده‌گاه عشق حركت كرده بودند، هم اینك به شیراز رسیده‌اند و در انتظار دیدار رهبر معظم انقلاب به سر می‌برند.

به‌گزارش ایرنا، بسیاری از این كاروان‌های میثاق با رهبری از شب‌گذشته به شیراز رسیده‌اند و پس از اسكان در این‌شهر، از ساعت‌های ابتدایی بامداد، خود را به ورزشگاه حافظیه رساندند تا در شمار نخستین‌هایی باشند كه طلوع طلیعه خورشید را از ورزشگاه حافظیه رویت كنند.

بسیاری از اهالی ولایت‌مدار سیاخ دارنگون شیراز، شهرستان فسا، ارسنجان، وراوی، خفر جهرم و خرامه از جمله گروههای كاروان‌های میثاق با ولایت هستند كه به صورت پای پیاده برای دیدار یار آمده اند.

شب گذشته شیراز، حال و هوای دیگری داشت، طنین دعای توسل در هر محل و منطقه این شهر، مساجد و به ویژه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به گوش می‌رسید.

جمله نویسی روی شیشه‌های خودروها با جمله‌های لبیك یا خامنه‌ای با رنگ‌های متفاوت، حركت كاروان‌های موتورسیكلت‌ها و خودروها با چراغ‌های روشن در سطح خیابان‌های شهر شیراز به نشانه استقبال از مقام معظم رهبری، از شب گذشته در شیراز آغاز شد.

توزیع شیرینی و شربت در نقاط مختلف شهر شیراز همچنین از دیگر جلوه‌هایی بود كه توسط شهروندان شیراز و استان فارس رقم خورد تا رسم میهمان نوازی خود بخوبی ادا نمایند.

به گزارش صبح چهارشنبه خبرنگار ایرنا از مقابل محل سخنرانی رهبر معظم انقلاب‌در ورزشگاه حافظیه، جمعیت انبوه مشتاقان دیدار یار از دقایق ابتدایی صبح در خیابان‌های منتهی به ورزشگاه حافظیه حضور دارند و منتظرند.

بنا به اعلام مقامات رسمی فارس،امروز شیراز و استان فارس با قدوم مبارك رهبر معظم انقلاب اسلامی و سفر ایشان متبرك و گلباران می‌شود و عطر گل‌های محمدی و شمیم گل‌های بهاری در آن دو چندان می‌گردد.